.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد از واگذاری پروژه‌های دانشگاه گلستان به پیمانکاران غیربومی

نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی استان از واگذاری پروژه احداث دانشگاه گلستان به پیمانکار غیربومی انتقاد کرد.

به گزارش شمال به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی استان گلستان، اسماعیل مقصودلو در سومین جلسه شورای فنی در سال 1391 که با هدف بازدید از پروژه‌های دانشگاه گلستان تشکیل شد اظهار داشت: در شرایط حاضر که پیمانکاران بومی از نظر توانمندی فنی و مالی در سطح قابل قبولی قرار دارند شایسته نیست که اجرای پروژه‌هایی نظیر دانشگاه گلستان به پیمانکاران غیربومی سپرده شود.

وی خاطر نشان کرد: سوابق نشان می‌دهد که استفاده از پیمانکاران غیربومی در اجرای پروژه‌ها در اغلب موارد به انجام چند باره کار و در نهایت احداث سازه‌ای با کیفیت پایین منجر می‌شود.

مقصودلو با ابراز نگرانی از فراگیر شدن این روند در ارگان‌ها یادآور شد: یکی از دستگاه‌های اجرایی استان در هفته گذشته تنها به خاطر 300 هزار تومان تفاوت قیمت، از یک پیمانکار غیربومی در اجرای پروژه استفاده کرد.

نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی استان گلستان همچنین با انتقاد از اجرای پروژه‌‌‌ها به صورت امانی توسط دانشگاه گلستان ادامه داد: با توجه به منسوخ شدن این شیوه در اجرای پروژه‌ها، معلوم نیست که اصرار دانشگاه گلستان بر ادامه این روش بر چه مبنایی صورت می‌گیرد.

به گفته وی طولانی شدن روند اجرای پروژه‌ها و افزایش ضایعات مصالح از جمله عمده‌ترین معایب اجرای پروژه‌ها به شیوه امانی است.

مقصودلو با انتقاد از عملکرد دانشگاه گلستان در شیوه اطلاع‌رسانی مناقصات تصریح کرد: با توجه به الزام دستگاه‌های اجرایی بر درج تمام مناقصات در سایت رسمی مناقصات کشور به نظر می‌رسد که دانشگاه گلستان نیز باید نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای صورت دهد.

وی تاکید کرد: انجمن صنفی شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی گلستان با بیش از یک‌هزار و 300 عضو حقوقی و بهره‌مندی از کارشناسان توانمند قادر به ارائه خدمات مشاوره‌ای به دستگاه‌های اجرایی برای معرفی پیمانکاران مجرب به منظور ارتقای سطح کیفی پروژه‌های استان است.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان نیز در این جلسه تمام دستگاه‌های اجرایی را به همکاری با انجمن شرکت‌های ساختمانی تاسیساتی ملزم کرد و گفت: تمام مصوبات 15 اسفندماه 1390 باید با جدیت از سوی انجمن و دستگاه‌‌های اجرایی پیگیری و نتیجه نشست‌ها در جلسات آینده شورای فنی گزارش شود.

عبدالرضا دادبود با تاکید بر لزوم اولویت‌بخشی به پیمانکاران بومی از سوی دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: با توجه به قابل دسترس بودن پیمانکاران بومی و امکان نظارت مستمر معاونت عمرانی بر پروژه‌های در حال اجرا توسط این پیمانکاران، دستگاه‌های اجرایی نسبت به واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران بومی اهتمام ورزند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.